עסקים התלויים בעונות מסוימות במהלך השנה (קיץ/חורף, חופשות, חגים וכו') מתאפיינים בצרכי אשראי משתנים.

אחד המאפיינים הבולטים בעסקים אלו הינו צרכי אשראי גבוהים מהממוצע בתקופת טרום העונה, בד"כ לצורך רכישת מלאי וצרכי אשראי נמוכים מהממוצע לאחר העונה לאחר מימוש המלאי והשלמת גבייה מהלקוחות.

כתוצאה מכך, נדרש העסק להיערך מראש ולהתאים את מבנה האשראי לאופי הפעילות העונתי

כיצד להיערך מול הבנק?

  • הסבר המאפיינים הייחודיים בפעילות החברה והשפעת העונתיות על העסק.
  • הצגת הפעילות בשנים קודמות, בדגש על מחזורי המכירות, יתרת המלאי ויתרת החייבים (לקוחות, שטרות לגבייה).
  • ניתוח צרכי האשראי בהתאם לעונתיות.
  • הצגת תזרים עתידי המפרט את הגידול באשראי טרם העונה וחזרה למסגרות המאושרות לאחר העונה.
  • הצגת אסטרטגיות למימוש מלאי בתרחישים משתנים

לעסקים עונתיים מומלץ תמהיל אשראי הכולל מסגרות אשראי לזמן קצר

דוגמאות למימון עסקים עונתיים מבין המגוון הרב שקיים :

  • הלוואות גישור – גישור על הפער בין התשלומים לתקבולים. הלוואה עם פירעון חודשי המתבססת על הפעילות השוטפת של העסק.
  • מסגרת הלוואות און קול – אפשרות מימון יעילה לניהול הון חוזר, ניתן לממש את המסגרת או חלק ממנה בכל רגע, לרוב בסכומים גבוהים, לתקופות קצרות ובתנאי ריבית אטרקטיביים.
  • הלוואות בלון – להבדיל מהלוואת גישור, החזר ההלוואה בתום התקופה בתשלום אחד ולרוב יש צורך בהצגה של התקבול העתידי, מקור הסילוק להלוואה.

לסיכום, קיום דיאלוג עם הבנק בנוגע לגידול באשראי מבעוד מועד תוך הצגת מירב הנתונים התומכים הן בצורך באשראי והן ביכולת הפירעון, מגדילים את סיכויי העסק לקבל את המימון הדרוש לו ולממש את מלוא פוטנציאל הרווח הטמון באופי פעילות עונתי.

מוזמנים לפנות אלינו ונעבור יחד את עונות השנה השונות